Irland = Full rulle

Igår hann jag inte skriva. Brian kom hem vid 15 och då tog jag det stenlugnt för jag var rätt trött. Fick akut hemlängtan igår , och när jag satt och snyftade lite så kom Lee in och gav mig en axel att gråta mot - och när jag var klar med det så sa hon att jag hade blivit bjuden på en "get-together" av några ungdomar i min ålder i ett av husen lite längre bort och hon frågade om jag ville gå - javisst sa jag och gaskade upp mig.

Av bar det till grannhuset och alla glodde nyfiket på mig - jag kände mig lite halvt ovan med denna uppmärksamhet, men dom var snälla och det är väl huvudsaken, alla var avundsjuka på mitt långa hår och en av dom gjorde en fläta :p Dom röker som fan här - Inomhus. Jag, Brian och Lee var tvungna att gå efter nån timme för vi började må fett illa av röklukten - man blir nog lätt det när ca 10 pers sitter och kedjeröker i ett litet rum med fönstren stängda. Imorgon ska dom dra med mig ut på puben - dock kan jag inte dricka för jag äter pencillin tills nästa fredag :( får väl se hur det går :p

Idag vaknade jag av att Shauna kom och öppnade min dörr och frågade om jag ville med och handla - okej sa jag och gjorde mig iordning. Jag, shauna , brian och Lee's bror Blake (tvillingarna oxå såklart) åkte till macroom och satte oss på typ ett bageri-fik. där fick jag äta min första "traditionella irländska frukost" som dom 'lurade' på mig . Ni ser bild nedan - jag kan säga att jag INTE orkade allt :p OCH kan även säga att mina planer på viktminsking här nog kommer gå åt pipan.
Efter 'brunchen' åkte vi till Cork (ligger ca 30-40 min härifrån) för Brian's fisk är sjuk :p han behövde nån medicin till den. sen gick vi runt där hela dan, dock hade jag inte sovit så bra inatt så jag ville bara hem. hursomhelst så kom vi hem vid kanske 18 tiden här (19 hos er) och sen dess har jag varit på  mitt rum och fått ihop alla hjärnans bitar som slagits sönder till värsta huvudvärken av barnskrik :p

Allt är bra här med andra ord - full rulle hela dagarna - och imorgon ska jag väl ut då, om dom ringer mig :)

Nu blev det mycket text = tråkigt  Här har ni bilder = roligt . bilderna är från igår och förrgår , I think

                           
Amy sover                  Ibland har man famnen full :p           Katie & Amy                           Katie
  
Irländsk frukost                 Solnedgång                  Jag & Amy ( jag = fett trött :P )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0