Huliganism

Jag lägger mig sällan i saker jag inte kan påverka.

Men en sak som gör mig så jävla upprörd är det som kallas Huliganism. Småpojkar och "vuxna" män som använder sport som en ursäkt till att slå sönder varandra är för mig helt jävla otroligt.

Ett framsteg är att polisen börjat visitera alla som ska in på området matchen utspelar sig, och folk som är kända på vissa områden inom polisen får inte komma in alls - Men det räcker inte.
Idioterna - huliganerna - bestämmer tid och plats att mötas upp , och polisen får oftast reda på stället samt tiden för sent.
Jag själv har sett vad bråken resulterar i , och jag är rädd för att det någon dag tar en älskad person ifrån mig och det kommer då kännas som att jag stått och tittat på när den dött mitt framför mina ögon.
När jag sträcker ut handen och erbjuder hjälp - slås den bort med en hård smäll och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Våld löser ju inte våld - om det gjorde det hade jag slagit ner alla idioter som dragit in min nära i den där jävla skiten - och ju äldre den blir - desto värre kommer det bli .

Kanske ska man ta avstånd från personer som inte vet sitt bästa , och som slänger bort sitt liv till skit?

 
Mer av sånt här inom snar framtid, tack


Kommentarer
Postat av: mammabecka

*fniss* läste kommentarerna som EM skrivit till dig i ett inlägg lite längre upp. Hon verkade bli väldigt stött av din kommentar om att det kanske inte var henne tjuvlyssningen handlade om. Och så behövde hon uppenbarligen också berätta att hon har mer än dubbelt så många läsare än mig (vilket iofs inte stämmer, men det är inget jag bryr mig om).



Tack snälla du för dina fina ord! :)



Kramar

2009-05-08 @ 20:53:16
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0